.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قطب کشتی جهان همچنان از کسب جام قهرمانی عاجز است
چند سالی است که مردم مازندران برای قهرمانی تیم های متعدد خود حسرت به دل مانده اند ، مردمی که در صورت نیاز تا پشت کوه قاف نیز برای حمایت تیم بار سفر بسته اند...
قطب کشتی جهان همچنان از کسب جام قهرمانی عاجز است

شش دوره از آغاز مسابقات لیگ برتر کشتی ایران می گذرد و قطب کشتی ایران تا به حال از قهرمانی حتی در یک دوره نیز بی بهره مانده است.

چند سالی است که مردم مازندران برای قهرمانی تیم های متعدد خود حسرت به دل مانده اند ، مردمی که در صورت نیاز تا پشت کوه قاف نیز برای حمایت تیم بار سفر بسته اند.

مازندران ، قطب کشتی جهان با وجود شبه کورتانیدزه ها و پلنگ ها امروز به تبانی و عدم پایبندی به ارزش های پهلوانی متهم شده است.

چه بر سر کشتی مازندران با سرمایه هایی چون حبیبی ها ، موحد ها ، سوخته سرایی ها و عسکری محمدیان ها آمده که امروز بازیکنان قطب کشتی جهان خود پای از تشک بیرون می برند یا با فاصله از حریف کشتی می گیرند تا حریف امتیاز بگیرد ؟!

مسئولان می گویند همه گونه امکانات در اختیار بود ، هرچه خواستند هزینه کردیم ، هرچه خواستند خوردند و پوشیدند ، تماشاچیان از دیوارهای استادیوم بالا می رفتند تا به تیم خود نزدیک تر باشند ، کادر فنی ، خانواده خود را محروم کردند در تا کنار تیم باشند ، سفرهای خارجی برای واردات قهرمانان خارجی المپیک انجام شد ، میزبانی هم به مازندران رسید تا باز هم این استان از کسب جام قهرمانی لیگ برتر عاجز بماند.

فریدون اندرخور لیدر تیم های ورزشی مازندران در گفتگو با ایسنا گفت : متأسفانه 6 سال پیاپی است که تیم های کشتی مازندران در لیگ حضور پیدا می کنند ولی نتیجه نمی گیرند که یکی از دلایل آن حضور کشتی گیران مازندران در تیم های غیربومی است .

وی افزود : امسال مدیرعامل تیم گاز نهایت تلاش خود را برای قهرمانی تیم انجام داد، البته تیم در داخل نیز با مشکلاتی مواجه بود .

اندرخور با بیان اینکه بذری و یزدانی تکنیک خاصی در کشتی ندارند ادامه داد : این دو نفر فقط با تکیه بر قدرت بدنی خود کشتی می گیرند که در مسابقه نهایی نتوانستند از این حربه استفاده کنند .

لیدر تیم های ملی گفت : جمال میرزایی کشتی گیر بسیار خوبی است و صادق گودرزی نیز بسیار قدرتمند کشتی می گیرد ولی با وجود این مسائل بذری و یزدانی نیز کشتی گیران بسیار خوبی هستند و نمی توان به راحتی از سد آنها گذشت و باخت آنها در مسابقه فینال موجب شده عده ای بگویند شاید کشتی گیران گاز در قبال دریافت پول باخته باشند که امیدواریم این طور نباشد .

وی ادامه داد : وقتی 3 کشتی اول را بردیم فکر می کردیم پیروزی ما قطعی است ولی واقعاً نمی دانیم چه شد که 4 کشتی را پشت سر هم باختیم که بیشتر شبیه به حادثه بود .

اندرخور با اشاره به این مطلب که مردم مازندران تعصب زیادی در خصوص کشتی دارند اظهار کرد : بسیاری از تماشاچیان مازندران بعد از کسب مقام دوم گریه می کردند و این برای کشتی مازندران خیلی بد است که جام از مازندران به تهران برده شود .

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به این مطلب که هیأت کشتی مازندران تمام تلاش خود را برای تیم های کشتی استان انجام داد افزود : تیم های کشتی مازندران چندین سال است در رده های مختلف و در مسابقات کشوری نتایج خوبی کسب می کنند و باشگاه های استان باید برای قهرمانی کشتی گیران خوبی جذب کنند .

اندرخور با تصریح این مطلب که مازندران همیشه در سنگین وزن با مشکل مواجه بوده است به ایسنا گفت : مازندران بعد از رضا سوخته سرایی کشتی گیر قدرتمندی در سنگین وزن نداشته و وزن سنگین مازندران برخلاف وزن های پایین همیشه در صفر قرار دارند .

وی افزود : تهران نمی تواند ادعای قهرمانی کند ، چون خود تهران کشتی گیر بومی قدرتمندی ندارد که بتواند اول شود و قطعاً در صورت استفاده از کشتی گیران بومی خود در مسابقات حذف خواهد شد .

اندرخور خاطر نشان کرد : کشتی تهران در حد صفر قرار دارد و دلیل این حرف نیز عدم نتیجه گیری تهران در مسابقات استانی است .

لیدر تیم کشتی گاز مازندران با بیان اینکه مازندران قطب کشتی ایران است تصریح کرد : متأسفانه مازندران عضوی در هیأت رئیسه فدراسیون کشتی ندارد تا از حق این استان دفاع کند .

اندرخور با اشاره به این مطلب که نمی خواهند کشتی مازندران پیشرفت کند افزود : اگر پایتخت کشتی ایران مازندران است فدراسیون کشتی نیز باید مانند سایر کشورها در مرکز کشتی کشور یعنی مازندران مستقر شود .

وی ادامه داد : در کشتی که یک طرف آن تهران قرار دارد نباید داور تهرانی قضاوت کند که ضعف در این بحث در مسابقه بذری در فینال مشهود بود .

محمدرضا مجدیان مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی مازندران در گفتگو با ایسنا- منطقه مازندران اظهار کرد : کشتی گیران مازندران امسال نیز در تمام تیم ها حضور داشتند ولی گاز مازندران فقط از کشتی گیران بومی استفاده کرد و این یکی از دلایلی بود که به فینال رسید .

وی افزود : کشتی گیر برای خروج از استان و حضور در تیم غیربومی نیازمند اخذ رضایت نامه از هیأت کشتی استان خود است که این مسأله امسال نیز رعایت نشد .

مجدیان خاطر نشان کرد : تا وقتی که شرایط فوق حاکم باشد نمی توان گفت مازندران قطعاً در هر دوره صاحب سکو خواهد شد .

وی با بیان اینکه امروز هر تیمی در لیگ بهای بیشتری پرداخت کند نتیجه بهتری می گیرد گفت : امروز رقابت بین باشگاه ها رقابت صحیحی نیست و شاهدیم که تیم هایی مانند عسکری محمدیان به لحاظ عدم وجود پشتوانه مالی دچار مشکل شده و تیم هایی مانند گراد به خاطر دارا بودن پشتوانه مالی در بسیاری از اوقات به ترفندهای مختلف ناکامی های خود را به پیروزی تبدیل می کنند .

مدیرعامل باشگاه گاز مازندران با تصریح این مطلب که در لیگ توانمندی فنی مطرح نیست اظهار کرد : حرف اول را در این مسابقات منابع مالی و بودجه می زنند و برای دارا بودن کشتی گیر خوب باید پول خوبی هزینه کرد .

وی افزود : در جلسه سازمان لیگ پیشنهاد دادیم که برای قراردادها در لیگ سقف و کف تعیین شود تا سطح شیب تیم ها کم شده و تعادل بیشتری بین آنها برقرار شود که در صورت تحقق این امر فدراسیون کشتی و سازمان لیگ می توانند مشکلات موجود را ساماندهی کنند .

مجدیان گفت : باید بپذیریم که سازمان لیگ امسال بهتر از این نمی توانست برنامه ریزی کند چون قبل از شروع لیگ درگیر مسائل مربوط به المپیک و حواشی آن بود و این حواشی آنقدر زیاد بودند که شاید احساس می شد امسال لیگی نداشته باشیم .

وی با بیان اینکه هیأت کشتی در طول برگزاری لیگ با باشگاه گاز همراه بود ادامه داد : تا امروز هرچه از آنها خواستیم نه نگفتند و هرگاه نامه نگاری داشتیم یا خواستیم مکاتبه ای انجام دهیم امکانات هیأت در اختیار بود و هیأت کشتی در حد بضاعت خود ما را یاری کرد .

مجدیان اظهار کرد : البته ما نیز در مسائلی مانند میزبانی که به هیأت و تربیت بدنی بر می گردد هیأت را تنها نگذاشته و حدود 250 میلیون ریال هزینه آشکار برای میزبانی انجام دادیم .

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی گاز مازندران به ایسنا گفت : متأسفانه مسئولین تیم گراد تهران روشی را مقدمه قهرمانی خود قرار دادند که خیلی در منطق پهلوانی پذیرفته نیست و قطعاً مرحله نیمه نهایی و نهایی این مسابقات زیباتر جلوه می کرد اگر مسئولین گراد قبل و در حین برگزاری مسابقات جنگ روانی به راه نمی انداختند .

مجدیان با اشاره به این مطلب که تیم های مقابل خود را از پیش بررسی کرده بودیم افزود : دو هفته پیش از شروع می دانستیم که قهرمانی از آن ماست و این نکته برای ما کاملاً محرز بود .

وی ادامه داد : راه آهن را قوی تر و خطرناک تر از گراد در نظر گرفته بودیم و در خصوص گراد نیز بدترین نتیجه ای که برای برد خود متصور بودیم پیروزی 5 بر 2 بود و فکر نمی کردیم بذری در 10 ثانیه آخر ببازد و یزدانی کشتی را به کسی که بارها مغلوب مازندرانی ها شده واگذار کند .

مجدیان با بیان اینکه جمال میرزایی کشتی گیری نبود که به راحتی از سد رضا یزدانی بگذرد افزود: وقتی یزدانی در شهر خود کشتی را به حریف واگذار کرد ، حرف و حدیث زیادی به دنبال داشت که دعا می کنیم شکست یزدانی فقط حادثه بوده باشد .

وی با طرح این سوال که بذری چطور می خواهد وضعیت پیش آمده را جبران کند ؟ تصریح کرد : بذری از کشتی گیری باخت که بارها مغلوب او و رقیبان دیگر شده بود ، حریف بذری کشتی نگرفت ولی با فاصله کشتی گرفتن بذری معنا دار بود .

مدیرعامل باشگاه گاز مازندران ادامه داد : رضا یزدانی خودش از تشک فرار می کرد و بیرون می رفت تا امتیاز دهد ، در حالی که در گذشته حتی وقتی حریف یک خم او را در اختیار داشت نمی توانست کاری از پیش برد .

وی با بیان اینکه تمام امکانات مطابق میل کشتی گیران برای آنها فراهم بود خاطر نشان کرد : به عقیده من بذری و یزدانی باید به خاطر دلجویی از مردم مازندران رسماً و کتباً از آنها عذرخواهی کنند تا مرحمی بر زخم دل آنها باشد .

مجدیان یادآور شد : بذری و یزدانی باید درد این شکست ها را از دل مازندرانی ها بیرون آورده و به محبت تبدیل کنند .

وی در خصوص شرکت تیم گاز در مسابقات فصل آینده گفت : در صورت صدور مجوز وزارت نفت برای آینده عزم خود را برای حضور در لیگ آینده جزم کرده ایم و از همین امروز و با توجه به فاصله 8 ماهه تا شروع لیگ بعد در حال بررسی بازیکنان برای حضور در تیم هستیم .

اصغر ثمربخش رئیس هیأت کشتی مازندران نیز در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه مسابقات لیگ با مسابقات قهرمانی کشور یا انتخابی تیم ملی تفاوت زیادی دارد اظهار کرد : در مسابقات لیگ تیم ها بر اساس تعداد گروه بندی شده یا در یک گروه قرار می گیرند و مسابقات را در دوره های نسبتاً طولانی برگزار می کنند .

وی بی نظمی سازمان لیگ و فشرده برگزار شدن مسابقات را از دلایل افت تیم ها در لیگ عنوان و اظهار کرد : متأسفانه در لیگ تاریخ دقیق مسابقات برای مسئولان و کادر فنی مشخص نبود که باعث می شد تصمیماتی بر خلاف میل باطنی اتخاذ کنند .

ثمر بخش با بیان اینکه همه تلاش ها برای قهرمانی گاز مازندران یا صدرای زیرآب انجام شد افزود : در طول برگزاری مسابقات لیگ همه گونه امکانات که وظیفه هیأت کشتی بود در حد بضاعت در اختیار تیم های کشتی مازندران قرار گرفت .

رئیس هیأت کشتی استان ادامه داد: از هیأت به طور مستقیم به خارج کشور تماس داشتیم و هر چی از دستمان برآمد حتی خارج از شرح وظایف خود برای تیم های کشتی مازندران انجام دادیم .

ثمربخش خاطر نشان کرد : البته پیش از شروع مسابقات مشکلاتی نیز در درون تیم ها وجود داشت که این مسأله به مدیریت تیم بر می گردد ، البته این مسائل دلیل خوبی برای عدم نتیجه گیری تیمی چون گاز مازندران با این ظرفیت و پتانسیل نیست .

رئیس هیأت کشتی مازندران با بیان اینکه شرکت گاز به طور کامل در اختیار تیم کشتی خود بود به ایسنا گفت : در سال های اخیر هیچ باشگاهی را ندیدم که این طور از تیم خود حمایت کند .

وی افزود : همه دست به دست هم دادند تا تیم نتیجه بگیرد ولی متأسفانه دو کشتی گیر گاز خارج از ظرفیت و توان خود ظاهر شدند و در حد مبتدی کشتی گرفتند که در تصور ما نمی گنجید .

ثمربخش با اشاره به این مطلب که « بابت نتیجه به دست آمده ناراحت نیستم » ادامه داد : ناراحتی ما به خاطر عدم نتیجه گیری تیم با توجه به استقبال و حمایت همه جانبه مردم در طول مسابقات در همه شهرها از تیم های مازندرانی بود ، ما نتیجه را واگذار کردیم ولی معنویت ، انسانیت و اخلاق را نباختیم .

وی خاطر نشان کرد : تماشاچیان مازندران که اکثراً نیز جوان بودند بعد از باخت مقابل گراد و علی رغم همه ناراحتی ها با نظم و آرامش سالن را ترک کردند که نکته بسیار مهمی بود .

ثمربخش در پاسخ به ایسنا در خصوص شایعه تبانی اصغر بذری و رضا یزدانی کشتی گیران گاز مازندران در دیدار نهایی تصریح کرد : این دو نفر کشتی گیران هستند که از نظر اخلاق مورد تأئید کامل هیأت کشتی استان قرار دارند و افرادی که این مسائل را مطرح می کنند از روی تنگ نظری و خصومت صحبت می کنند .

وی ادامه داد : بذری و یزدانی دو پهلوان مازندران هستند که آلوده به این مسائل نیستند و نباید درباره آنها اینگونه فکر کرد .

ثمربخش در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مشکلات اساسی مازندران در سالیان طولانی را عدم گنجایش سالن های موجود و کمبود ورزشگاه عنوان و اظهار کرد : در این خصوص درخواست زیادی انجام دادیم و حتی قول مساعد مسئولین را نیز در این زمینه گرفتیم .

وی افزود : حتی سرپرست وقت سازمان تربیت بدنی « غفوری فر » و مهندس ترکان رئیس وقت فدراسیون کشتی نیز در این زمینه قول مساعد دادند و قرار شد سالنی 10 تا 12 هزار نفری در مازندران بسازند ولی متأسفانه همه اینها فقط در حد حرف بود و با وجود اینکه بارها قول مساعد مسئولین را دیدیم کاری انجام نشد .

ثمربخش با بیان اینکه گنجایش سالن های مازندران جوابگوی خیل عظیم علاقمندان به کشتی نیست خاطر نشان کرد : یکبار دیگر از مسئولین خواهش می کنیم هر طور که صلاح می دانند برای حل این مشکل اقدام کنند ، البته سالنی 6 هزار نفر در ساری در حال ساخت است که جوابگو نخواهد بود .

اکبر فیض کارشناس کشتی نیز در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مسابقه جمال اوتار سلطان اف و عباس دباغی در فینال سال 2007 گواتمالا اظهار کرد: ببینید سلطان اف به کجا رسیده و دباغی به کجا رفته است!

وی افزود: مساله فوق به بحث برنامه ریزی برمی گردد و اینکه آنها به جوانان خود بها می دهند ولی ما متأسفانه جوانان کشتی خود را خانه نشین می کنیم.

فیض ادامه داد: به طور کلی کشتی گیران خارجی با افت و خیز زیادی مواجه بودند و اگر برای سال آینده قراراست کشتی گیر خارجی در لیگ حضور پیدا کند باید برای حضور کشتی گیران طراز اول دنیا برنامه ریزی شود.

وی اظهار کرد: اگر کشتی ما برنامه ریزی نداشته و به طور مستمر همین روش آزمون و خطا و رفت و آمد مربیان را شاهد باشد ولی ایراد های خود را برطرف نکند به جایی نخواهد رسید.

کارشناس کشتی کشور افزود: کشتی ما زمانی نتیجه خواهد داد که برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت داشته و با تقویم فیلا هماهنگ باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 اسفند 1387
آقای رئیس جمهور ، اخبار سراسری تلویزیون یکشنبه 4/12/87 گزارش تحقیق مجلس در باره ناکامی در المپیک پکن با هزینه 80 میلیارد تومانی و عوامل آن را از جمله سوء مدیریت سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک را منتشر کرد . چند دقیقه بعد تشکر سازمان تربیت بدنی از حضرتعالی مبنی بر جمایت از سازمان تربیت بدنی منتشر شد !!!!!!!این حرکت سیاسی تربیت بدنی برای جلوگیری از برخورد قانونی نسبت به سوء مدیریت آقایان و انحصار پستها برای خودشان است . راستی چه بر سر فدراسیون کاراته آوردند ؟! چرا موضوع ساده چند شغله بودن مسئولان ورزش که در گزارش دیشب هم اشاره شد در جلسه غیرعلنی مجلس بررسی می شود ؟؟؟!!! مگر مردم بیگانه اند ؟؟؟!!!! ......

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.038 seconds.